Oplossingen & referenties

Wij maken het verschil bij onze opdrachtgevers door de core-business van de organisatie voorop te stellen. Korte termijn oplossingen, maar ook vooruit denken om op de lange termijn van betekenis te zijn. Samen groeien en verder komen!

Onze referenties en voorbeelden van oplossingen:

Voorzieningen

Regie op projectbasis

Oplossing: Inkoop- en aanbestedingstrajecten op het gebied van schoonmaak, beveiliging, groenonderhoud, catering, koffie, afvalbeheer etc.

Wat we daar onder verstaan: 

Gebouwbeheer

Regie op exploitatie

Oplossing: Park- of sitemanagement bij een campus

Wat we daar onder verstaan: 

Servicedesk & receptiedienst

Regie op projectbasis

Oplossing: Ontwikkelen van een serviceorganisatie

Wat we daar onder verstaan: 

Gebouwbeheer

Regie op projectbasis

Oplossing: Meldsysteem om storingen gecoördineerd te verhelpen  

Wat we daar onder verstaan: 

Gebouwbeheer

Advies

Oplossing: Herbestemming leegstaande ruimten

Wat we daar onder verstaan: 

Ontwikkeling

Advies

Oplossing: Visie facilitaire organisatie

Wat we daar onder verstaan: 

BHV

Regie op projectbasis

Oplossing: Opzetten van BHV-organisatie

Wat we daar onder verstaan: 

Schoonmaak

Advies

Oplossing: Schoonmaakdienstverlening inleveren

Wat we daar onder verstaan: 

BHV

Regie in exploitatie

Oplossing: Up-to-date houden van de BHV organisatie

Wat we daar onder verstaan: 

Schoonmaak

Regie op projectbasis

Oplossing: Schoonmaak opstart 

Wat we daar onder verstaan: 

BHV

Advies

Oplossing: Quickscan benodigde BHV-maatregelen

Wat we daar onder verstaan: 

Catering

Advies

Oplossing: Catering dienst 

Wat we daar onder verstaan: 

DPD

Bij DPD hebben wij de begeleiding van facilitaire inrichting mogen verzorgen tijdens de nieuwbouw van het nieuwe sorteercentrum van Europa, gevestigd in Eindhoven. Maar liefst 50.000 pakketjes per uur worden hier verwerkt in een hal van 88.000 vierkante meter. Een greep van de facilitaire onderwerpen waar wij ons mee bezig hielden zijn:

  • Schoonmaak inkooptraject
  • Sanitaire voorzieningen inrichting
  • Facilitair meldsysteem inrichting
  • Catering/automaten
  • BHV-organisatie
  • Contracteninventarisatie

Onze aanpak was daarbij pragmatisch: het operationele proces moet altijd blijven draaien. 

Nu heeft DPD ons gevraagd mee te denken in een landelijk facilitaire functie/organisatie. Dit zien wij als een lange termijn project waarin we adviseren en begeleiden op een stapsgewijze methode. Van operationeel georganiseerde activiteiten (situatie nu) naar een centrale strategisch/tactische facilitaire organisatie (situatie in de toekomst). 

Stichting Twickel: Camping Westerholt

Facilitair Advies Nederland heeft gezamenlijk met SOM= het beheer verzorgd voor camping Westerholt in opdracht van Stichting Twickel. Begin 2019 zijn we door Twickel gevraagd om de rol van tijdelijk beheerder op ons te nemen. In deze periode werd bekend dat 2019 het laatste jaar zou zijn dat de camping haar bestaande functie behield. 

Vanaf dat moment zijn we aan de slag gegaan en hebben we er voor gezorgd het traject in goede banen te leiden. Denk hierbij aan de communicatie met campingbewoners, afspraken over het slopen en opruimen, het faciliteren van afvalvoorzieningen, sleutelbeheer enzovoort. En uiteraard het onderhoud van alle voorzieningen: de toiletten, het zwembad, de tennisbaan en groenvoorzieningen.

En nu het terrein is opgeleverd, is het tijd om verdere plannen te ontwikkelen voor herbestemming. Twickel heeft onze collega’s van SOM= ook gevraagd hierin mee te denken. Daarmee bieden we een totaaloplossing voor Twickel.

Geïnteresseerd?

Wij staan altijd open voor een gesprek voor meer informatie. En u bepaalt zelf wat u het meest prettig vindt: een ontmoeting, telefonisch of per e-mail.

Geïnteresseerd?

Wij staan altijd open voor een gesprek voor meer informatie. En u bepaalt zelf wat u het meest prettig vindt: een ontmoeting, telefonisch of per e-mail.